.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اخبار کوتاه از مازندارن

احداث هنرستان فني و حرفه‌اي دخترانه در نور، درخشش يك پژوهشگر مازندراني در برترين‌هاي باستان‌شناسي كشور و ... از جمله اخبار كوتاه مازندران است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، به مناسبت فتح خرمشهر كلنگ هنرستان فني و حرفه‌اي دختران شهر رويان در شهرستان نور به زمين خورد.
مدير آموزش و پرورش شهرستان نور بعد از ظهر امروز در مراسم كلنگ‌زني هنرستان فني و حرفه‌اي دختران شهرستان نور در رويان گفت: احداث اين هنرستان از مصوبات سفر دوم رياست جمهوري به مازندران است كه توسط اداره كل نوسازي و تجهيز مدارس استان احداث مي‌شود.
محمد‌كاظم كاظميان افزود: هنرستان فني و حرفه‌اي دختران رويان نور در زميني به مساحت 4 هزار متر مربع با زيربناي 2 هزار متر مربع با يك ميليارد تومان اعتبار احداث مي‌شود.
كاظميان گفت: بر اساس قرارداد پيمانكار اين هنرستان يك ساله آماده و به بهره‌برداري مي‌رسد.
عبدالله ملكي فرماندار نور نيز در اين مراسم اظهار اميدواري كرد؛ با تلاش و جديت و پيگيري‌هاي لازم كار احداث اين هنرستان قبل از موعد مقرر به پايان برسد و در دهه فجر امسال شاهد افتتاح آن باشيم.

* حماسه‌سازان سوم خرداد در تنكابن تجليل شدند
به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادسازي خرمشهر از حماسه‌سازان اين عمليات در كلارآباد تنكابن تجليل به عمل آمد.
امام جمعه سلمان‌شهر در سخناني گفت: هشت سال دفاع مقدس همه استعدادهاي ملت بزرگ ايران را شكوفا كرد، به طوري كه اين ملت احياگر روحيه ايثار و پايداري در جهان شد.
حجت‌الاسلام سيد‌احمد نقيب‌پور ادامه داد: فتح خرمشهر همه معادلات دنيا را به‌ هم زد و موجب تثبيت انقلاب و نظام اسلامي شد.
وي تصريح كرد: رزمندگان اسلام با استقامت، روحيه ايثار، توكل به خدا و پيروي محض از ولايت خرمشهر را از چنگال دشمنان آزاد كردند.
وي يادآور شد: ملت ايران با هوشياري و دشمن شناسي، بدخواهان نظام را در دستيابي به اهدافشان ناكام مي‌گذارند.
در پايان ضمن اجراي شعرهاي حماسي توسط شاعران مطرح استان از حماسه‌آفرينان سوم خرداد تجليل به عمل آمد.

* درخشش نام يك پژوهشگر مازندراني در ليست برترين‌هاي باستان شناسي كشور
به مناسبت هفته ميراث فرهنگي، سامان سورتيجي عضو هيئت علمي باستان‌شناسي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به عنوان يكي از برترين‌هاي باستان‌شناسي كشور شناخته شد.
وي كه با كارنامه‌اي پربار دراين همايش به عنوان پژوهشگر برگزيده ظاهر شد تاكنون تدوين يك كتاب با عنوان قلاع باستاني مازندران سرپرست كاوش شهر حريره جزيره كيش، مسئول كاوش معبد بمپور سيستان و بلوجستان و سرپرست كاوش قلعه كنگلو سوادكوه را در رزومه كاري خويش به ثبت رسانده است.
همچنين از ايشان به عنوان سرپرست گروه باستان‌شناسي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران مقالاتي چون پيكان‌هاي گنجينه مازندران، مطالعات باستان‌شناسي و گياه باستان‌شناسي روي كشتي مكشوفه در ساحل درياي مازندران، شكوه كيش در اوايل دوره ميانه اسلامي به گواهي يافته‌هاي باستان‌شناسي، معرفي شيوه تدفيني جديد در دوره ساساني در قلعه كنگلو به چاپ رسيده است.
به زودي كتاب‌هاي سفرنامه نسخه خطي تذكره زائرين زمان قاجار و كتاب مازندران در گذشته و حال از اين پژوهشگر به چاپ خواهد رسيد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.048 seconds.